tirsdag 26. mai 2015

The End Speech ...

Det er med moderat sorg jeg meddeler at Hammern 15 blir den siste Hammern, as we know it.

Erik og Henrik startet i 1991 å gå "Mjøsa på langs" fra Hamar til Lillehammer og siden 2001 hvert år frem til i dag. Det har vært en veldig reise i langtekkelig marsj, gode samtaler, gnagsår og smerte. Et eventyr hvert år.

Samtidig så ser jeg ikke at om 15 nye år at vi feirer 30-årsjubileum. Jeg er ikke fri for motivasjon, men jeg er redd jeg ville vært det om et par år. Jeg vil at dette skal være et gedigent energioverskuddsforetakende, og personlig vil jeg bruke energien, fordi det går med mye av den til det her, på noen annet neste år.

Jeg løsner fortøyningene til den fine lille båten kalt "Hammern" og lar den drive for vind og vær ...

En av tre ting kan skje:
  1. Noen plukker den opp på åpen sjø, seiler den i havn og arrangerer Hammern på samme måte som vi har gjort de siste årene
  2. Noen plukker opp navnet "Hammern" og setter det på et arrangement av lik eller ganske lik karakter ... fra - til andre steder, et løp eller noe annet, en fjelltur, eller kanskje bare en hyttetur?
  3. Båten seiler sin egen sjø og om 5års, tiårs tid legger den til havn og vi gjør det samme igjen, som "Hammern16" i 2020 eller senere ...
Tidevannet vil vise. Hammern er nå up for grabs, om ikke Erik protesterer ...

There is no finish line!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar